Hjem > historisk film, studiet > Film eller formidling?

Film eller formidling?

Kristoffer Aamot - oslofilmens far

Kinodirektør Kristoffer Aamot - oslofilmens far

Temaoppgaven skal konkretiseres, og jeg har kommet til at jeg skal justere fokus – på innholdet. Formen skal være den samme, med et formidlingsopplegg for historisk filmmateriale, men jeg skifter innhold fra OK-rullan  – nyhetsfilmer á la filmavisen – til oslofilm.  Dette har flere årsaker – og gir også noen fordeler:

  • det foreligger betydelig mye mer digitalisert oslofilm-materiale – og ikke noe av ok-rullan er digitalisert (har jeg funnet ut siden sist)
  • og jeg ønsker et visst volum på det jeg skal publisere – derfor er det viktig at det foreligger et digitalt grunnlagsmateriale
  • og ved å benytte eksisterende materiale kan jeg fokusere på formidlingen – og kanskje forhindre avsporing i tekniske viderverdigheter knyttet til digitalisering, formater, mm

Og så for vi heller komme tilbake til hvordan vi skal få til en visning av Kong Zogu i Oslo eller Frøken Marvel Abrahamsen svømmer fra Drøbak til Oslo på 13 ½ time.

  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

