Hjem > studiet > Ny filmblogg – og ny studieblogg også

Ny filmblogg – og ny studieblogg også

Blogg om de historiske oslofilmene

Blogg om de historiske oslofilmene

Nå har jeg opprettet en ny formidlingsblogg – De historiske Oslofilmene Oslofilm (ny og enklere bloggtittel; rettet 11.11.09) – som skal være kjernen i temaoppgaven, sammen med:

Den nye formidlingsbloggen er foreløpig kun en overføring av innleggene om oslofilm fra den gamle bloggen, men den vil bli supplert og utvidet etterhvert. Så følg med!

Og dermed har jeg også justert litt på den gamle bloggen, som nå blir en ren studieblogg. Jeg har fundert litt fram og tilbake om dette:

  • skal jeg beholde bloggnavnet «OK-rullan», selv om det faglige innholdet ikke er OK-ruller men Oslofilmer?
  • ev. beholde layouten på den nye oslofilm-bloggen, slik at ev. tidligere lesere kjenner seg igjen?
  • og beholde den gamle adresse på studiebloggen, slik at det ikke blir så mye tøys med gamle og nye lenker i studiesammenheng?

Åkke som; slik ble resultatet – og hva synes du; valgte jeg de gode løsningene?

Kategorier:studiet Tags:
  1. 09/11/2009, kl. 14:26

    Kan du ikke bare kalle den «Oslofilm» (bedre branding) – undertittelen dekker jo det mer spesifikke?

    Siden du startet nylig, synes jeg godt du kan tillate deg å endre layout – de fleste utholdende bloggere jeg kjenner går noen runder før de finner sitt grafiske hjem.

    Jeg tror det er lurt å beholde etablerte lenker så lenge vårt kurs varer – og heller ta en omorganisering mellom «god jul og godt nyttår».

    Ved flytting bør gamle lenker ikke ende i intet, men sende deg til en side som gir vei videre – ikke i all evighet, men i noen måneder eller år avhengig av hva slags lesere du har.

  2. Lars Rogstad
    09/11/2009, kl. 16:44

    Takk for konstruktive kommentarer!
    «Oslofilm» som kort og konsis tittel skal jeg vurdere – takk for innspillet!
    Du skriver «du kan (godt) tillate deg å endre layout» – har du noe konkret i tankene, som ev. er utydelig eller ikke fungerer i den gamle OK-rullan bloggen?

  3. rosenbach
    11/11/2009, kl. 19:53

    Hei Lars,

    jeg er imponert over hva du har fått til! Synes filmene på You Tube er helt fantastiske og personlig har jeg hatt stor glede av dem. Takk skal du ha…

    Jeg er enig med deg i at publiseringen av filmene på You Tube er riktig. Skal du nå publikum er YT veien og gå. Personlig er jeg innom YT omlag 10 ganger daglig.

    Bare et spørsmål. Er idéen bak den nye bloggen at den skal være et ressurssted for folk som driver med digitalisering av arkivmateriale og beslektede ting på nett?

    • Lars Rogstad
      11/11/2009, kl. 23:06

      Takk for hyggelig tilbakemelding, Martin!

      Den nye bloggen er primært knyttet til publisering av oslofilm og annet historisk filmmateriale, men hvis også de som publiserer annnet materiale kan finne noe nyttig – så er jo det flott.

  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

